حدیث روز
امام حسين (ع) فرمود: «اى مردم! خداوند بندگان را آفريد تا او را بشناسند، آن‏گاه كه او را شناختند، پرستش كنند و آن‏گاه كه او را پرستيدند، از پرستش غير او بى‏ نياز شوند». (بحار الانوار، ج ۵ ص ۳۱۲ ح۱ )

دوشنبه, ۴ بهمن , ۱۴۰۰ Monday, 24 January , 2022 ساعت ×
ویژگی های شخصیتی کودکان در یادگیری ریاضی نقش دارد
10 دی 1397 - 15:45
شناسه : 3126
0

تهران- ایرنا- محققان دریافتند که ویژگی های شخصیتی کودکان می تواند بر عملکرد آنها در زمینه یادگیری ریاضی و خواندن تاثیر داشته باشد. به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بنابر مطالعات جدیدی که در دانشگاه آستین تگزاس انجام شد، مهارت خواندن متون و حل مسائل ریاضی با یک سیستم […]

ارسال توسط :
پ
پ

تهران- ایرنا- محققان دریافتند که ویژگی های شخصیتی کودکان می تواند بر عملکرد آنها در زمینه یادگیری ریاضی و خواندن تاثیر داشته باشد.
به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بنابر مطالعات جدیدی که در دانشگاه آستین تگزاس انجام شد، مهارت خواندن متون و حل مسائل ریاضی با یک سیستم پیچیده از مهارت ها همراه است که برخی از آنها از ویژگی های شخصیتی نشات می می شود.
محققان در مطالعه ای که در مجله روانشناسی شخصیت و روانشناسی منتشر شد، دریافتند که ویژگی هایی همچون صراحت، کنجکاوی فکری و اعتماد به نفس، بیشتر از فاکتورهایی مانند سعی، کوشش و استقامت باعث رشد توانمندی کودکان در ریاضی و خواندن خواهد شد.
به گفته محققان، این مطالعه اطلاعات بیشتری را در مورد مجموعه مهارت هایی که در کنار هم موجب تفاوت عملکرد تحصیلی در کودکان می شوند، و نیز درباره پیچیدگی ساختار ژنتیکی که به موفقیت تحصیلی و پیشرفت های علمی منجر می شود، ارائه می کند.
در این پروژه، داده ها از بیش از هزار دوقلو در سن ۸ تا ۱۴ سالگی مورد بررسی قرار گرفت. مطالعه روی دوقلوها به محققان اجازه می دهد تا تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی و در این مورد خاص، ارتباط بین مهارت های خود تنظیمی و علمی را منفک و رصد کنند.
حتی پس از در نظر گرفتن فاکتور هوش، محققان متوجه یک ارتباط قوی بین عملکردهای اجرایی- توانایی برنامه ریزی، سازماندهی، تکمیل وظایف- و مهارت در خواندن و ریاضی شدند، ارتباطی که فاکتورهای ژنتیکی آن را توضیح می دهند.
این مطالعه همچنین نشان می دهد که کودکان دارای عملکرد اجرایی بالاتر، بیش از دیگران صراحت، کنجکاوی فکری و اعتماد به نفس دارند که به عوامل ژنتیکی مشترک (۶۰ درصد) و عوامل محیطی (۴۰ درصد) مربوط می شوند.
براساس این تحقیق، برخی از عوامل ژنتیکی که کودکان را مستعد موفقیت و داشتن کارنامه خوب در مدرسه می کنند، همان عوامل ژنتیکی هستند که آنها را برای مواجهه با چالش ها، خلاقیت، کنجکاوی فکری و اعتماد به نفس در توانایی های علمی خود مستعد می کنند.
علمی* ح.م**۹۲۹۴*۲۰۱۷
انتهای پیام /* http://www.irna.ir

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.